Strandvecka

Den senaste veckans hetta har gjort att vi inte har orkat göra något annat än att utforska strandlivet här i Sydney så nu har vi varit på dem tre största stränderna Coogee, den minst turistiga stranden, men också den minsta. Den andra vi åkte till var Manly beach som man behövde åka färja till från Sydney Harbour i ca 25 minuter. Här var det rätt så mycket turister, träffade dock inga svenskar, men iaf fransmän, bättre än ingenting. Det bästa med Manly var själva byn som var jättemysig och hade många små uteserveringar. Vi gillade lugnet där och därför var detta ställe våran favorit. Den tredje och största stranden, Bondi Beach, var överfylld av turister, barnfamiljer, pensionärer på charterresa, surfare, ungdomar, skandinaviska människor... Det som var bra var surfarna, och möjligtvis att de sålde vatten och glass på stranden.

Jag (Eleonor) brände mig för övrigt som satan när vi var på Manly så nästa dag när vi var på Bondi så försökte jag dölja i princip hela min kropp. Jag misslyckades. Nu ser jag ut som en kräfta.  


    
    


Juste, Niklas. Jag har dina surfarshorts btw.. Mycket fina.


Kommentarer
Postat av: Niklas

haha vafan, vadå mina surfarshorts, vilket par?

2009-01-16 @ 10:58:45
Postat av: Karin

En förmaning från mamma Karin: akta er för solen, det kan få ödesdigra konsekvenser senare i livet!

Många kramar!

2009-01-16 @ 20:15:28
Postat av: Ellepelle

niklas du vet dom shortsen som du har haft på värmdö i typ... två år. Vita.. lite rosa, lite gråa, lite svarta. Lägger upp en bild senare ;D

2009-01-17 @ 02:08:02
Postat av: Ragnhild

Fina bilder. Kul att se att ni mår bra. Ser att ni hunnit med lite shopping också, tycker mig se nån ny bikini och klänning.. Lycka till med jobbsökandet.

Saknar er

Kramisar mammapappa R&R och bestemor

2009-01-17 @ 15:41:16
Postat av: Niklas

är det quicksilver shortsen? fan letat efter dem hur länge som helst, var pissdyra...!!

2009-01-17 @ 18:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0